TJ Sokol Vrané
Zde hledá Jyxo!

Sloupek

Historie

Úvod
Založení a historie
Naše hřiště je Vltava

Z fotogalerie…

Dan v depu

Inzerce

Prodáme plachty pro plachetnici LT Finn v cenách od 3000,- do 8000,- Kč.

Založení a historie T. J. Sokol Vrané II.

"Jednota Sokol ve Vraném byla založena před sto lety. Její činnost se dále rozšiřovala na turistiku a kanoistiku, jelikož jsme měli výborné přírodní podmínky - řeku Vltavu a krásné okolí. V loděnici pod přehradou se dříve vyráběly špičkové kanoe firmy ŠPIRK. Když byla postavena Vranská přehrada, rozšířili jsme naši činnost o závodní kanoistiku. V roce 1939 byl Sokol zakázán, ale k obnovení jednoty došlo ihned po válce a práce běžela až do sjednocení s ČSTV. Vzhledem k dobrým jachtařským podmínkám jsme, spolu se Sokolem Dobřichovice, založili v roce 1950 jachtařský oddíl a také jsme stáli u zrodu Středočeského jachetního svazu. Byli jsme zakladateli a výrobci plachetnic třídy Evropa a s naší pomocí bylo postaveno více než 100 lodí této kategorie v Čechách. Od roku 1950 tak datujeme vznik naší jednoty. V roce 1968 jsme se opět přihlásili k Sokolu a to nám komunisté neodpustili. V době "normalizace", v roce 1973, byla dokonce zrušena i jména ulic v naší obci, například ulice Dr. Miroslava Tyrše. Byla to pro nás, sokoly, nejhorší doba. V roce 1989 se rozdělila TJ. Sokol Vrané na tři samostatné subjekty. Jedním z nich jsme se stali my Tělocvičná jednota Sokol Vrané II. se sídlem ve Skochovicích. Dominantním sportem je stále jachting a vodní sporty. Naši členové provádějí modernizaci stávajícího lodního parku a to většinou svépomocí, protože na starých lodí se příliš dobře nezávodí. Každoročně pořádáme šest až osm závodů v jachtingu na krajské úrovni. K zakladatelům jednoty patřili bratři: Trohař, Řezáč (bývalý vynikající jachtař a předseda oddílu), Růžička, Konopáč st., Rožec, a další.

Současný starosta jednoty Josef Sosnovec starší již řadu let úspěšně vykonává svoji funkci a v letos oslaví kulaté 101. narozeniny Blahopřejeme!

Každoročně kolem patnácti závodníků oddílu získává výkonnostní třídu, převážně se jedná o druhou výkonnostní třídu. V roce 2002 získali I. výkonnostní třídu Ing. Josef Sosnovec v lodní třídě Finn a Daniel Konopáč v lodní třídě Evropa.